Id | 378 |
---|---|
Sygnatura | 3303 |
Tytuł | Miłosz Czesław, Wiersze, 1967, korekty + materiały drukowane w Kwartalniku |
Data | 1967 |
Nadawca | |
Odbiorca | |
Haslo przedmiotowe | wiersze; korekta; maszynopisy; Rzeka; notka biograficzna; Odwiedziny; Powrót; Pieśń; kserokopie; fragment; esej; Czesław Miłosz; Narodziny; Rodzina; koperta; Ballada; przemówienie; pożegnanie; drukowane w kwartalniku; Podróż; elegia; Kresy; legenda; Traktat moralny; Przedmieście; Ptaki; wydane w 1967; tom "Wiersze"; szpalty z korektą; Bramy Arsenału; Do księdza Ch.; Dialog; Wieczorem wiatr; Kołysanka; *** Ty silna noc; O młodszym bracie; Przesłanie; Hymn; Posąg małżonków; Symfonia listopadowa; Obłoki; Powolna rzeka; Spotkanie; W mojej Ojczyźnie; Siena; Piosenka na jedną strunę; *** Jak władcy; Postój zimowy; Modlitwa wigilijna; Równina; W malignie; Szedłem dzisiaj przez ogród; Książka z ruin; Kolęda; Baśń wigilijna; Błądząc; Kraina poezji; Dzień tworzenia; Piosenka pasterska; Walc; Campo di Fiori; Świat (poema naiwne); Głosy biednych ludzi; Piosenka o końcu świata; Pieśń obywatela; Biedny poeta; Kawiarnia; Biedny chrześcijanin patrzy na getto; Pieśni Adriana Zielińskiego; Skarga dam minionego czasu; Ucieczka; Los; Rozmowa płocha; W Warszawie; przedmowa do tomu "Ocalenie"; Na śpiew ptaka nad brzegami Potomaku; Ocean; Koncert; Portret grecki; Szczęście; Pałac moich muz; Do Jonatana Swifta; Odbicia; Piosenka o porcelanie; O duchu praw; Naród; Portret z połowy XX wieku; Dziecię Europy; Dwaj w Rzymie; Do Tadeusza Różewicza, poety; Nie ma wzroku; Kolędnicy; Ziemia; Toast; Segfried i Erica; Sobie samemu do sztambucha na nowy rok 1950; Notatnik: Les Eyzies; Notatnik: Sanary; Notatnik: Bon nad Lemanem; Mittelbergheim; Traktat poetycki; Esse; Król Popiel; Sroczość; Nauki; Nie więcej; Oda do ptaka; Co było wielkie; Powinien, nie powinien; Co znaczy; Heraklit; Rozmowy na Wielkanoc 1620 roku; Mistrz; Z chłopa król; Na ścięcie damy dworu; Pokój; Kroniki miasta Pornic; Album snów; Po ziemi naszej; Była zima; Gucio zaczarowany; Nigdy od ciebie, miasto; Rzeki maleją; Ustawią tam ekrany; Po drugiej stronie; I świeciło to miasto; Te korytarze; Trzy rozmowy o cywilizacji; Dużo śpię; Dytyramb; O książce; Roki; Ranek; Na pewną książkę; Central Park; Przypomnienie; Pamięci Teresy Żarnower; W Mediolanie; Na trąbach i na cytrze; Jakże znosiłeś; Źródło; Sentencja; Punkt widzenia czyli mała autobiografia zawodowa; Druga Awangarda; próba wyjaśnienia założeń Drugiej Awangardy; Rencontre Mondiale de Poesie w Montrealu; o miejscu i roli poezji w świecie współczesnym |
Autor/Instytucja sprawcza | Czesław Miłosz |
Liczba kart | 242 |
Wymiar – szerokość (w mm) | 159 |
Wymiar – wysokość (w mm) | 508 |
Nośnik | Papier, kalka |
Zawartość | Maszynopisy, kserokopie i korekty: szpalty z korektą tomu "Wiersze" z 1967 r.: "Bramy Arsenału", "Do księdza Ch.", "Pieśń", "Dialog", "Wieczorem wiatr", "Kołysanka", "*** Ty silna noc", "O młodszym bracie", "Przesłanie", "Elegia", "Hymn", "Fragment", "Posąg małżonków", "Symfonia listopadowa", "Obłoki", "Ptaki", "Powrót", "Powolna rzeka", "Spotkanie", "W mojej Ojczyźnie", "Siena", "Piosenka na jedną strunę", "*** Jak władcy", "Postój zimowy", "Modlitwa wigilijna", "Równina", "Rzeka", "W malignie", "Szedłem dzisiaj przez ogród", "Książka z ruin", "Kolęda", "Baśń wigilijna", "Podróż", "Błądząc", "Kraina poezji", "Dzień tworzenia", "Piosenka pasterska", "Walc", "Campo di Fiori", "Świat (poema naiwne)", "Głosy biednych ludzi", "Piosenka o końcu świata", "Pieśń obywatela", "Biedny poeta", "Kawiarnia", "Biedny chrześcijanin patrzy na getto", "Przedmieście", "Pieśni Adriana Zielińskiego", "Skarga dam minionego czasu", "Ucieczka", "Los", "Rozmowa płocha", "Pożegnanie", "W Warszawie", "Przedmowa do tomu "Ocalenie", "Na śpiew ptaka nad brzegami Potomaku", "Narodziny", "Rodzina", "Ocean", "Koncert", "Podróż", "Portret grecki", "Szczęście", "Pałac moich muz", "Do Jonatana Swifta", "Traktat moralny", "Odbicia", "Piosenka o porcelanie", "O duchu praw", "Naród", "Portret z połowy XX wieku", "Dziecię Europy", "Dwaj w Rzymie", "Do Tadeusza Różewicza, poety", "Nie ma wzroku", "Kolędnicy", "Ziemia", "Toast", "Segfried i Erica", "Legenda", "Sobie samemu do sztambucha na nowy rok 1950", "Notatnik: Les Eyzies", "Notatnik: Sanary", "Notatnik: Bon nad Lemanem", "Mittelbergheim", "Traktat poetycki", "Esse", "Król Popiel", "Sroczość", "Nauki", "Nie więcej", "Oda do ptaka", "Co było wielkie", "Powinien, nie powinien", "Co znaczy", "Heraklit", "Rozmowy na Wielkanoc 1620 roku", "Mistrz", "Z chłopa król", "Na ścięcie damy dworu", "Pokój", "Ballada", "Kroniki miasta Pornic", "Album snów", "Po ziemi naszej", "Była zima", "Gucio zaczarowany", "Nigdy od ciebie, miasto", "Rzeki maleją", "Ustawią tam ekrany", "Po drugiej stronie", "I świeciło to miasto", "Te korytarze", "Kresy", "Trzy rozmowy o cywilizacji", "Sentencje", "Dużo śpię", "Dytyramb", "O książce", "Roki", "Ranek", "Na pewną książkę", "Central Park", "Przypomnienie", "Pamięci Teresy Żarnower", "W Mediolanie"; notka biograficzna; materiały drukowane w Kwartalniku: wiersze "Na trąbach i na cytrze", "Odwiedziny", "Jakże znosiłeś", "Źródło", "Sentencja" (nr 4); esej "Punkt widzenia czyli mała autobiografia zawodowa" - próba wyjaśnienia założeń Drugiej Awangardy (nr 4); przemówienie wygłoszone po francusku, przetłumaczone przez autora, na Rencontre Mondiale de Poesie w Montrealu, wrzesień 1967, o miejscu i roli poezji w świecie współczesnym; koperta |
Język |
|
Uwagi |